گرامیداشت یاد و خاطره جاوید نامان وطن

نوکیشان مسیحی در شهر استکهلم به تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ تجمعی برگزار کردند در اعتراض به بازداشت و زندانی کردن ده ها عضو از خانواده های دادخواه کشته شدگان انقلاب ملی میهنی "زن،زندگی،آزادی" طی ماه های گذشته.

در این تجمع ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جاوید نامان وطن، حمایت خود را از خانواده آنها که توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی مورد جفا قرار گرفته اند اعلام کردیم.
ماشاالله کرمی پدر سر به دار محمد مهدی کرمی، فرزانه برزکار مادر جاوید نام وطن عرفان رضایی از جمله این موارد هستند. و نیز یاد آور شدیم ما در تظاهرات جهانی پیش رو به مناسبت یکمین سالگرد به قتل رسیدن مهسا امینی در کنار این خانواده های داغدار و مردم آزادیخواه ایران ایستاده و همه با هم در داخل و خارج ایران با برگزاری تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی اجازه نخواهیم داد که خون این گلهای پر پر شده در راه آزادی وطن از شر رژیم اهریمنی جمهوری اسلامی بی ثمر بماند.
در حال حاضر دست‌کم مادر عرفان رضایی، همسر شیرین علیزاده، مادر محمدجواد زاهدی، برادر فواد قدیمی، پدر محمد مهدی کرمی، پدر و مادر و خواهر و نامزد حنانه کیا، و برادر میلاد زارع، چند تن از اعضای خانواده مراد بهرامیان در بازداشت هستند.
تعداد زیادی از خانواده‌ها طی ماه‌های گذشته بازداشت شده و آزاد شده‌اند مثل خواهر میلاد سعیدیان‌جو، برادران و پدر و مادر جواد حیدری، خواهر مهران بصیرتوانا و ….
پدر و خواهر محمد حسن‌زاده، مادر سیاوش محمودی، اعضای خانواده عرفان خزایی و بسیاری دیگر توسط وزارت اطلاعات احضار شده‌اند.
خانم ناهید شیرپیشه و آقای منوچهر بختیاری (مادر و پدر پویا بختیاری)، رضا سلیمان‌زاده (پدر مهدی سلمان‌زاده) و مریم اکبری منفرد (خواهر چهار تن از اعدامی‌های دهه شصت) به خاطر دادخواهی در حال گذراندن دوران حبس هستند.
جمهوری اسلامی، در ماه گذشته فشار بر خانواده‌های دادخواه را افزایش داده است. برخی از آن‌ها احضار و تهدید شده‌اند، تعدادی بازداشت شدند، بعضی دیگر را با تهدید اینکه برای فرزندان دیگرتان مشکل ایجاد می‌کنیم، مجبور به انتشار استوری فرمایشی کردند، … به گمانشان با این کارها می‌توانند اتش خشم مردم از ۴۴ سال جنایت را خاموش کنند و دادخواهان را به سکوت بکشانند.