کشته شدگان جمعه خونین زاهدان

کمپین من هم یک مسیحی هستم , یاد و خاطره کشته شدگان جمعه خونین زاهدان را گرامی داشتند

به تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در شهر استکهلم
مقابل پارلمان سوئد #نوکیشان_مسیحی عضو
#کمپین_من_هم_یک_مسیحی هستم یاد و خاطره کشته شدگان جمعه خونین زاهدان را گرامی داشتند یاد بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان که در زاهدان در یک روز توسط ماموران رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی با شلیک گلوله کشته شدند که تعدادی از آنها کودک بودند.و همزمان خواهان آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی به ویژه پدران و مادران دادخواهی شدند که تنها به جرم دادخواهی برای فرزند کشته شده خود توسط دژخیمان رژیم ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی در بازداشت هستند و یا با احکام بلند مدت زندان رو به رو شده اند از جمله پدر و مادر پویا بختیاری و ماشا الله کرمی پدر سر به دار وطن محمد مهدی کرمی.
همچنین نوکیشان مسیحی در این تجمع خواهان آزادی خانم #فاطمه_سپهری شدند که به جرم دفاع از حقوق مردم و ایستادگی در برابر رهبر جمهوری اسلامی به ۱۸ سال زندان محکوم شده است و هم اکنون به علت بی توجهی به وضعیت سلامتی او و سلب حق درمان در زمان مناسب از ایشان، نهایتا در بیمارستانی در مشهد بستری شد که نیاز فوری به عمل جراحی قلب دارد اما به جای رسیدگی به وضعیت سلامت او دو برادر معترضش را باز داشت کرده و به زندان منتقل کردند.
آنها خواهان آزادی خانمها #نیلوفر_حامدی و #الهه_محمدی شدند. این دو نفر تنها به جرم انجام رسالت شغلی خود یعنی روزنامه نگاری بیش از یکسال است که در وضعیت بلاتکلیفی در زندان های این رژیم اهریمنی محبوس هستند.
با امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی از چنگال رژیم ستمگر و فاسد جمهوری اسلامی، متاسفانه این رژیم ضد ایران و ایرانی بیش از ۴۴ سال است که برگ های ننگین و سیاهی از تاریخ چند هزار ساله وطنمان ایران را پر می کند.
نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار ایرانی و زندانی سیاسی است که در گروه اجتماعی روزنامه شرق کار می‌کرد. او پس از پوشش خبر کشته شدن مهسا امینی و شیوه برخورد نیروهای امنیتی با معترضان بازداشت شد. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۲۳ او را یکی از ۱۰۰ شخص تاثیر گذار در جهان نامید. او در سال ۲۰۲۳ برنده جایزه آزادی مطبوعات سازمان ملل متحد شد.
الهه محمدی روزنامه‌نگار ایرانی حوزه اجتماعی و زنان است که در هم‌میهن فعالیت می‌کرد. او در گذشته با رسانه‌هایی مانند شهروند، خبر آنلاین و اعتماد آنلاین همکاری داشته‌است. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۲۳ او را یکی از صد شخص تاثیر گذار در جهان نامید.
این دو خبرنگار همواره گفته اند از آنچه به عنوان روزنامه‌نگار انجام داده‌اند، پشیمان نیستند.
جمعه خونین زاهدان یا جمعه سیاه زاهدان به درگیری‌های ۸ مهر ۱۴۰۱ بین مردم معترض زاهدان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران و به‌دنبال تجاوز فرماندهٔ انتظامی به دختری بلوچ، گفته می‌شود. بین روایت جمهوری اسلامی و روایت منابع محلی، دربارهٔ وقایع این روز تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. در این درگیری بر پایه آمار شورای تأمین سیستان و بلوچستان ۳۵ نفر کشته شدند، اما فعالان بلوچ حدود ۱۰۰ نفر از قربانیان را شناسایی کرده‌اند.
جلوگیری و سنگ‌اندازی از دادخواهی، در کنار احضار، بازجویی، حبس خانگی، بازداشت و محکومیت به زندان نیز از روش‌های سرکوب علیه خانواده‌های دادخواه است.
فاطمه سپهری کنشگر سیاسی ، فعّال در زمینهٔ حقوق زنان، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی اهل ایران است. او و برادرش محمد حسین سپهری از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی هستند. فاطمه سپهری به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به حبس و شلاق محکوم شده‌است.
خسرو علی‌کردی، وکیل دادگستری، اعلام کرد محمدحسین و حسن سپهری، برادران فاطمه سپهری، و حمیده مهدوی معین، دختر این زندانی سیاسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
او گفته به علی خامنه‌ای این پیام را برسانید که «تا علف هرزی که سال ۵۷ در ایران رشد کرد را از ریشه‌ درنیارم، دست بردار نیستم»
On 30th of September 2023 in front of the Swedish Parliament in Stockholm.
#Christian_converts and members of #I_am_a_Christian_too, campaign honored the memory of those killed on “Bloody Friday” in Zahedan (Iran). More than 100 of our dear compatriots who were shot dead by the agents of the criminal regime of the Islamic regime (ruling in Iran) in Zahedan just in one day while some of the victims were children.
Simultaneously the protesters in front of Parliament demanded the release of political and ideological prisoners, especially fathers and mothers, who are detained by the henchmen of the anti-human rights regime of the Islamic regime only for the crime of suing for their murdered children, or who are facing long prison sentences, including the parents of Pouya Bakhtiari and Mashallah Karmi, father of Mohammad Mahdi Karmi whome executed by the regime.
Also, the Christian converts in this gathering demanded the release of #Fateme_Sepehri, who has been sentenced to 18 years in prison for the crime of defending people’s rights and standing up against the leader of the Islamic regime.
They demanded the release of #Niloofar_Hamedi and #Elahe_Mohammadi. These two journalists have been locked up in the prisons of this demonic regime for more than a year, just for the crime of doing their professional mission.