به مناسبت روز جهانی زن
به مناسبت روز جهانی زن

به مناسبت روز جهانی زن. زنان شجاع و قدرتمند ایران با همراهی مردان بی باک و آگاه ایران زمین، حکومت جنایتکار و آپارتاید جنسیتی جمهوری اسلامی (این حکومت ننگین در تاریخ بشری) را سرنگون می کنند. استکهلم، نرمالمزتوری

⭕️زنان ایرانی با نزدیک به ۴ هزار بازداشتی و۶۶ کشته در یکسال، مهم‌ترین قربانیان آزادی خواهی
♦️خبرگزاری فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) در گزارشی به مناسبت سالروز هشتم مارس، (روز جهانی زن) از بازداشت بیش از ۳۹۵۳ زن طی جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران خبر داد.
♦️به گزارش هرانا این مجموعه توانسته است به مشخصات ۱۰۱۹ تن از این افراد دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را شناسایی کند. همچنین در این گزارش به کشته شدن دستکم ۶۶ زن در ایران در جریان اعتراضات اشاره شده است.
♦️در این گزارش که بازه زمانی هشتم مارس ۲۰۲۲ تا هشتم مارس ۲۰۲۳ را در بر می‌گیرد آمده است: «در دوره یکساله اخیر حداقل ۲۰۰۳ زن به انحاء مختلف از جمله عملکرد گشت ارشاد یا احضار به مقامات پلیس به دلیل‌عدم رعایت حجاب مورد توبیخ قرار گرفتند.»
همچنین در این بازه یکساله حداقل ۱۵ زن و ۷ مرد به دلایل ناموسی کشته شدند. اعدام ۱۴ زن در زندان‌های جمهوری اسلامی و محکومیت دو زن به اعدام از دیگر موارد جنایت علیه زنان قید شده است.
On the occasion of International Woman’s Day.
The brave and powerful women of Iran, together with the fearless and knowledgeable men, will overthrow the criminal and gender apartheid Islamic regime rulling in Iran (this disgraceful regime in human history).
Stockholm, Norrmalmstorg.
روز جهانی زن